Primul si cel mai la indemana raspuns ar fi lipsa infrastructurii, atat a celei de transport, cat si a celei sportive, dar nu, nu acesta este motivul pentru care Romania nu va fi prea curand, pentru UEFA, un potential organizator al turneului final European, indiferent daca ar participa singura sau in tandem cu o alta tara vecina.
O mie de kilometri de autostrada, cat ar fi necesari pentru a uni principalele orase din tara, se pot face in 8-9 ani. La fel de bine, se pot gasi cativa investitori care sa ridice doua stadioane, unul la Turda, altul la Gilau, pentru a mai scuti din costurile necesare cu constructia de noi autostrazi.
Sa nu ne imaginam ca ne-ar costa o avere sa facem o mie de km de autostrada in 8-9 ani si sa construim inca 3 stadioane pe langa Nationalul care ar trebui sa fie gata anul acesta. Turneul final din 2012 se organizeaza pe 8 stadioane, 4 in Polonia si 4 in Ucraina. Daca punem la socoteala faptul ca in Cluj Napoca exista daja un stadion care corespunde standardelor UEFA Champions League, iar un altul este in plan sa se finalizeze in urmatorii ani, atunci ar mai fi nevoie de maxim doua stadioane noi, asta daca Bulgaria ar fi co-organizator.
Oricat de mult ar costa sa iti pui infrastructura la punct, bani se vor gasi, de la guvern, de la autoritatile locale, de la federatie, de la cluburi etc, nu asta ar fi problema. In definitiv, UEFA nu ne-ar retrage organizarea, in situatia ipotetica in care ni s-ar acorda, chiar si in situatia in care am reusi sa facem mai putin decat ne-am angaja.
Initial, Campionatul European din 2012 trebuia sa se desfasoare pe 12 stadioane, dar polonezii si ucrainienii au tratat organizarea turneului asa cum, probabil, am fi facut-o si noi, cu superficialitate. Din cauza unor probleme de natura logistica, la Dnipropetrovsk si Odesa, din Ucraina, respectiv la Cracovia si Chorz