Peste jumătate dintre retailerii prezenţi în România au raportat anul trecut o creştere cu până la 30% a vânzărilor, potrivit unui sondaj realizat de Colliers, din care reiese, totodată, că cele mai performante centre comerciale din Capitală au fost AFI Palace Cotroceni, Băneasa şi Bucureşti Mall.Sondajul a fost realizat prin intervievarea în luna martie a peste 100 de retaileri prezenţi atât în centrele din Bucureşti, cât şi în cele din ţară. Sondajul a fost trimis către retailerii care operează reţele cu mai multe unităţi comerciale.
"În ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor în 2010, a existat o plajă largă de răspunsuri, de la scăderi la creşteri abrupte. Mai mult de jumătate dintre retailerii participanţi la studiu au simţit o apreciere a vânzărilor de până la 30% în timp ce restul au înregistrat fie o stagnare, fie o scădere, însă într-un procent mai mic decât anul anterior. Aceasta arată că, în pofida crizei şi a dificultăţilor din piaţă, un număr din ce în ce mai mare de retaileri au reuşit să-şi optimizeze reţelele şi să crească performanţa magazinelor", se arată într-un comunicat al companiei de consultanţă imobiliară.
Faţă de 2009, se constată o îmbunătăţire a rezultatelor raportate de retaileri, când majoritatea companiilor au raportat scăderi ale vânzărilor cu 10%-30%
Magazinele din cele mai bune centre comerciale din Bucureşti au înregistrat în 2010 vânzări pe metru pătrat în medie cu 25% mai mari decât magazinele din cele mai bune malluri din ţară.
Autorii sondajului subliniază că diferenţa dintre performanţa magazinelor din Bucureşti şi ţară a devenit sensibil mai mică faţă de 2009, când exista un ecart al vânzărilor de 40%.
"Concurenţa acerbă de pe piaţă a adus o schimbare de situaţie în clasamentul centrelor comerciale în 2010 comparativ cu 2009, aşa cum reiese din cel mai re