Cu siguranţă, nu multe şosele din lume au iscat atâtea controverse precum a noastră Autostradă a Soarelui. Şi la această oră ai noştri guvernanţi, în loc să facă demersurile pentru finalizarea lucrărilor la autostradă, caută ţapi ispăşitori, acari Păun şi curţi unde să arunce pisica propriei nevolnicii.Baiul Autostrăzii Soarelui ar trebui căutat în cele cinci mandate ale Ministerului Transporturilor din 2005 încoace, când la conducere s-au succedat Gheorghe Dobre, Radu Berceanu de două ori (intercalat între cei doi a fost şi liberalul Ludovic Orban), iar acum pupila prezidenţială, nimeni alta decât Anca Boagiu. Timp de cinci mandate ministeriale, fiecare dintre cei enumeraţi au schimbat proiectul de dezvoltare a Autostrăzii Soarelui pe ultimul tronson, înecându-se ca ţiganul la mal: 54 de kilometri aşteaptă să fie daţi în folosinţă! Iar actualul ministru, Anca Boagiu, în stil caracteristic... portocaliu, îl acuză pe preşedintele Consiliului Judeţean, Nicuşor Constantinescu, învinovăţindu-l de refuzul de a semna certificatul de urbanism, cu toate că, din 2009, când a fost modificată legislaţia, nu mai are competenţa de a semna documente care vizează obiective de interes naţional, aşa cum este autostrada. Ca s-o liniştească, şeful administraţiei judeţene a semnat ieri 10 (zece!) certificate de urbanism pentru fiecare dintre cele zece variante de autostradă câte s-au vehiculat până acum, care să lege Medgidia de Cernavodă şi Constanţa: „Am adus 10 certificate de urbanism cu mine, să le dau CNADNR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - n.r.) cu toate variantele posibile pentru realizarea autostrăzii. Dacă e nevoie, mai dau încă 100", a declarat preşedintele CJC.
Uite exproprierea, nu-i exproprierea!
În fapt, lucrările la Autostrada Soarelui au fost stagnate pentru că Ministerul Transporturilor nu a catadicsit să facă exproprieril