AUTOSTRADA SOARELUI, VITEZA LUMINII STINSE. Proiectul Autostrăzii Soarelui a fost demarat la începutul anilor 2000 de Miron Mitrea, fost ministru al Transporturilor. În 2004, când mandatul PSD s-a terminat, s-a blocat şi proiectul autostrăzii Soarelului, care, din nefericire, nu ajunsese în fizic decât până la Cernavodă. Din 2004 şi până în prezent, toate Guvernele nu au reuşit să finalizeze cei 54 de kilometri rămaşi din această autostradă. Între 2004 şi 2010, la cârma Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) au trecut cinci miniştri, fiecare cu propria variantă a tronsonului de autostradă şi cu propriul anunţ privind încheierea lucrărilor de construcţie a autostrăzii, care, evident, nu s-au terminat nici până acum. Ultimul anunţ de gen aparţine actualului ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, care, în noiembrie 2010, trâmbiţa că Autostrada Soarelui va fi finalizată la sfârşitul anului 2011. Cum nici acest termen nu poate fi respectat, Anca Boagiu începe să caute vinovaţi, primul pe lista ministrului fiind preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa (CJC), Nicuşor Constantinescu. Dacă până în anul 2009, MTI se putea plânge că eforturile îi sunt îngreunate de birocraţia autorităţilor locale, odată cu modificarea legislaţiei privind autorizarea investiţiilor de interes naţional, aşa cum este şi Autostrada Soarelui, autorităţile locale sau judeţene nu mai au nicio putere, totul fiind în mâinile ministerului. Cu toate astea, reprezentanţii MTI se plâng că nu pot efectua lucrările din cauza unui certificat de urbanism care nu a fost emis de CJC. Adevărata problemă nu este însă la autoritatea judeţeană, ci tot la minister, care nu a fost în stare în ultimii şapte ani să facă exproprierile necesare pe terenurile pe unde urma să treacă autostrada. În replică la acuzele ministeriale, preşedintele CJC, Nicuşor Constantinescu, a declarat: „Reprezentanţii Muzeu