Nicuşor Daniel Constantinescu, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa (CJC), împreună cu Gabriel Custurea, directorul Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie, Ibram Aidîn, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa, şi reprezentantul firmei „Colas", Claude Duperron, au semnalat marţi, 5 aprilie, o serie dintre problemele de care se „împiedică" tronsonul de autostradă Cernavodă-Constanţa. Şeful CJC a semnat zece cerificate de urbanism pentru toate variantele posibile de construcţie a autostrăzii, subliniind că o face chiar dacă nu are atribuţii în acest sens, ca să scape de acuzaţiile că împiedică lucrările la autostradă.
Sătul să se tot spună că lucrările la autostradă bat pasul pe loc din vina Consiliului Judeţean Constanţa, marţi, Nicuşor Daniel Constantinescu a vrut să demonstreze că din 2004 şi până acum nu s-a făcut niciun pas înainte pentru finalizarea tronsonului de autostradă Cernavodă-Constanţa. În acest sens, preşedintele CJC a organizat o vizită în teritoriu pentru a vedea clar că nu s-a mişcat nicio piatră în ultimii ani şi că autorităţile de la centru nu au reuşit nici măcar să dispună începerea lucrărilor de descărcare arheologică a siturilor identificate pe traseul autostrăzii. Nicuşor Daniel Constantinescu a semnat chiar şi zece certificate de urbanism pentru zece variante diferite ale autostrăzii, astfel încât să nu se mai poată spune că pune piedici societăţii constructoare şi Ministerului Transporturilor. Cei prezenţi marţi la întâlnirea de la locul unde s-a dat startul tronsonului Cernavodă-Constanţa au susţinut că problemele ce pun piedici continuării lucrărilor sunt concentrate în zona km 152-166, unde nu s-au făcut descărcări de sarcină arheologică şi nici exproprieri.
„Sursele" proprietarilor din calea autostrăzii
Mai mult decât atât, proprietarii de terenuri din zonă spun că, privitor la mo