„TATA a făcut investiţii în oportunităţi. Uitaţi de povestea cu «economies of scale». TATA nu a cumpărat Jaguar Land Rover (JLR) din cauza asta,“ ne spunea Carl Peter Forster, preşedintele grupului TATA Motors, cu ocazia unei sesiuni excepţionale Car of the Year (COTY).
Dacă acum zece ani grupul indian avea o cifră de afaceri de două miliarde de dolari, astăzi este un conglomerat industrial de 10 ori mai mare, devenind principala companie privată a Indiei. Forster, unul dintre cei mai competenţi executivi ai industriei auto mondiale - în trecut la BMW, Opel şi GM - spune că Ratan Tata are o altă abordare decât oricare dintre ceilalţi mari industriaşi ai lumii. „La noi nu există întrebări de genul: Chiar avem nevoie de acel produs? Cât ne costă? Nu putem să-l facem mai ieftin? Sunt întrebări greşite când vorbim de un produs premium!"
Jaguar a vândut anul trecut puţin peste 50.000 de unităţi, iar Land Rover 181.301 unităţi, o creştere de 26% faţă de 2009. „Ne-am propus să ajungem la 300.000. Dar nu mă întrebaţi când", completează Forster. Range Rover se extinde cu Evoque, primul Range compact care va revoluţiona segmentul mulţumită tehnologiilor de ultimă oră, dar şi calităţii excepţionale. Range Rover devine „luxury", în timp ce Land Rover „premium". Producătorul nu mai vorbeşte de capabilităţi off-road, extinzând conceptul la „all-terrain, all-weather, all-surfaces". Adică, un Land Rover te duce oriunde, oricând şi nu oricum, ci doar în siguranţă!
Jaguar va merge către noi motorizări mai mici şi evoluţii de caroserie pentru bestseller-ul XF. Vor apărea versiuni supersport - botezate RS - care vor rivaliza cu cele mai capabile supercaruri. Jaguar se gândeşte la serii limitate care să sfideze orice concurenţă germană. Însă hibridele sunt cele mai promiţătoare. Forster este convins că la nivelul anului 2020, „cel puţin 50% di