Într-un interviu acordat revistei Capital, şeful afacerilor grupului Renault din România, Jerome Olive, a declarat că teama românilor legată de relocarea producţiei Dacia din România în Maroc este total nejustificată şi că singura problemă care trebuie urmărită cu atenţie în continuare este asigurarea competitivităţii uzinei de la Mioveni atât în raport cu alte companii, cât şi cu celelalte uzine Renault. Fără a nega faptul că o majorare a capacităţii uzinei româneşti a fost luată în calcul, oficialul francez a explicat că, după analizele preliminare, această posibilitate a fost exclusă.
„Când vorbim de Mioveni, adesea discuţia se concentrează doar asupra uzinei de vehicule. Dar Dacia nu înseamnă doar o uzină de asamblare a vehiculelor, ci şi un ansamblu de activităţi de fabricaţie (şi aici nu includ ingineria), cu trei tipuri de activităţi: o uzină vehicule, o uzină mecanică ce tinde să devină cea mai importantă din cadrul grupului Renault, dar şi un centru logistic foarte puternic. Dacă luăm ansamblul de care tocmai v-am vorbit, el reprezintă peste 13.000 de persoane. Nu sunt multe entităţi de talia asta în Europa. A dubla capacitatea uzinei înseamna şi a-i creşte exponenţial complexitatea. Eu vin de la o uzină (n.red - Douai) unde sunt două linii de producţie. Este excesiv de complicat, inclusiv pentru management. Suntem convinşi că o uzină care asamblează 300.000 - 350.000 de unităţi poate fi considerată optimă", a declarat Olive, concluzionând că „ideea de a dubla capacitatea de la Mioveni pentru a ajunge la 700.000 de maşini a fost exclusă în final".
Şi, cum guvernul marocan îi solicitase lui Carlos Ghosn, şeful suprem al grupului Renault, amplasarea unei uzine în Maroc, pasul următor a fost logic. „Ni s-a părut important ca, pentru o gamă de vehicule destinată Europei, dar şi pieţelor din afara ei, să ne punem problema ca, dacă avem nevoie s