Refinantarea creditelor in franci elvetieni, solutie doar pentru unii. Multi clienti cu imprumuturi in franci elvetieni au platit cumulat mai putin decat daca ar fi optat pentru un credit in euro, dar pentru unii efortul a devenit mai mare din 2010. Deprecierea accentuata din ultimele 12 luni a leului in raport cu francul elvetian (CHF) a starnit multa emotie si suferinta printre cei cu credite in moneda elvetiana. Pe acest fond, o buna parte dintre cei imprumutati in franci elvetieni a inceput sa se gandeasca la solutia refinantarii cu un credit in euro. Astfel, unii au constatat ca au in continuare cea mai avantajoasa oferta din piata, altii au gasit solutii de refinantare prin care si-au redus rata lunara si cu 20%, iar multi au realizat ca sunt captivi in aceste credite, in special din cauza deprecierii garantiilor, scrie Capital.
In articolul "Lectia privatizarii Petrom si a BCR la vanzarea a 10% din Petrom. Nu vindeti fara cel putin 2 mld. euro", redactorul-sef al ZF, Sorin Paslaru, scrie: "Fortat de imprejurari sau prin slabiciunea conducatorilor tarii, inca nu se stie exact, pe cea mai mare companie din Romania, Petrom, statul a incasat efectiv in 2004 doar 670 milioane de euro pentru 33% din actiuni si a cedat controlul neparticipand la o majorare de capital prin care OMV a ajuns la 51%. Petrom a facut numai anul trecut un profit net total de 520 milioane de euro, la afaceri de 4,2 miliarde de euro". Integral in Ziarul Financiar.
Cat de degradata este calea ferata: peste doua luni de intarzieri intr-un an. In 2010, intarzierile trenurilor au cumulat peste 95.822 de minute (1.597 de ore sau peste 66 de zile) din cauza degradarii infrastructurii feroviare. Cum s-a ajuns in aceasta situatie? Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) explica acest fapt prin subfinantarea succesiva, an de an, a activitatii de mentenanta, lucru care