Pe culoarele centrului de cercetare Daniel Carasso deţinut de Danone aproape de Paris, un afiş se repetă la fiecare câţiva metri. Protagonistul este un băieţel de culoare, cu un dinte lipsă care zâmbeşte larg. Pe afiş mai apare, însă la dimensiuni mai mici un baton. Misterul afişului este dezlegat de către Francois Colomban, R&D Dairy Food Design Director al centrului de cercetare de lângă Paris.
Compania, cel mai mare producător din industria lactatelor din lume, cu o cifră de afaceri de 17 mld. euro în 2010, a lansat un nou produs în Senegal, un baton de 50 de grame sub formă de pastă, care se adresează şcolarilor din această zonă. Afişul anunţă practic finalizarea acestui proiect.
Produsul face parte din categoria celor lansate de producătorul francez în pieţele mai puţin dezvoltate, iar preţul este astfel fixat încât să poată fi plătit cu o singură monedă (în acest caz 8 eurocenţi). Batonul va fi vândut de către comercianţi ambulanţi, mulţi dintre ei chiar mame ale copiilor.
"Este un model experimental, dacă merge îl putem extinde în ţările din jurul Senegalului. Ne gândim chiar şi la India", a spus Colomban, care lucrează în cadrul companiei franceze de 25 de ani.
La picnic cu Danone
În România, modelul îmbrăcat însă în altă formă funcţionează deja. Casa Bună, spre exemplu, este un produs lansat în urmă cu cinci ani şi care se putea cumpăra în momentul lansării cu o singură monedă (50 de bani).
Prin "mâinile" lui Colomban trec produsele lansate de Danone peste tot în lume. El împarte biroul cu alţi patru oameni, iar pentru prima dată primeşte presa înăuntru. "În viitor mâncarea trebuie să fie mai mult vegetală. Acum mâncăm prea multe proteine animale", răspunde el încercând să facă o predicţie legată de viitor.
Colomban este unul dintre cei 600 de angajaţi ai centrului de la