Este oficial. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat joi, la Timişoara, că Aeroportul Internaţional Timişoara va fuziona cu Aeroportul din Arad, după modelul aeroporturilor Băneasa şi Otopeni. Viitoarea Companie Aeroportuară Banat urmează să aibă sediul central la Timişoara şi va avea două conduceri. Aşteptată cu flori şi covor roşu, ministresa l-a umilit pe Constantin Ostaficiuc, preşedintele pedelist al CJ Timiş, cu acest anunţ. Astfel, primarul Aradului şi finul preşedintelui Băsescu, Gheorghe Falcă, a primit cadoul pe care a promis timişorenilor chiar în Primăria Timişoara că îl va primi: Aeroportul International Timişoara.
Jurnalul Naţional a prezentat încă din luna iunie a anului tre cut culisele acestei afaceri, prin care profitabilul aeroport din Timişoara va fuziona cu cel din Arad, o unitate aproape falimentară care funcţionează cu pierderi. Tot Jurnalul Naţional a dezvăluit în exclusivitate, pe 27 decembrie 2010, că cele două aeroproturi vor fuziona. La acel moment, toate autorităţile judeţene din Timiş cât şi cele aeroportuare au dezminţit din rărunchi informaţia. Încă din iarnă, ziarul nostru a anunţat că fuziunea dintre Aeroportul Internaţional Timişoara şi aeroportul din Arad va avea loc, cel mai probabil, în primul trimestru al anului 2011. Anunţul a fost făcut, neoficial, de însuşi primarul Aradului, Gheorghe Falcă, la o întâlnire de sfârşit de an cu colegii de partid şi cu directorii principalelor instituţii arădene, controlate de PDL.
Fuziunea este o aberaţie economică. Aeroportul timişorean are cele mai moderne dotări după Aerorortul Otopeni şi este al doilea operator ca număr de zboruri interne şi internaţionale cât şi ca tranzit de pasageri, tot după aeroprotul “Henri Coandă” din Bucureşti. În anul 2010, aeroportul din Timişoara a înregistrat peste un milion de pasageri, în crestere cu 16% faţă de anul 2009 şi un profit