UniCredit Ţiriac Bank, controlată de grupul italian UniCredit în parteneriat cu omul de afaceri Ion Ţiriac, are în plan anul acesta atragerea a 100.000 de clienţi persoane fizice, în cadrul strategiei de a atinge primul milion până în 2015.
Portofoliul de clienţi de retail numără în prezent circa 550.000. Parte a aceleiaşi strategii, banca a început noul proiect strategic de extindere a reţelei de unităţi şi în cel mai rău caz va deschide 10-15 până în trimestrul IV, în condiţiile în care planul de bază prevede circa 50.
"Deschidem unităţi de dimensiuni mai mici, cu grad mare de automatizare şi 6-7 angajaţi. Am început cu câteva şi continuăm cu identificarea de locaţii. Am tot amânat extinderea din cauza prelungirii crizei, însă în prima parte a acestui an sunt ceva semne bune", afirmă Răsvan Radu, preşedintele executiv al băncii.
Grupul italian a aprobat un proiect de extindere a reţelei cu până la 300 de unităţi, eşalonat în funcţie de evoluţia economiei. În prezent banca are circa 235.
Una dintre ancorele pentru câştigarea de clienţi va fi lansarea în curând a unui card pentru cumpărături cu plata în rate fără dobândă la anumiţi comercianţi şi furnizori de servicii - un produs care a luat avânt în perioada de criză. Radu spune că banca a preluat din experienţa colegilor de grup de la Yapi Kredi, una dintre cele mai puternice bănci din Turcia, unde există o piaţă foarte mare cu asemenea produse.
În acelaşi timp, UniCredit va încerca să profite de poziţia puternică pe care o are în corporate banking pentru a încheia aranjamente prin care angajaţii companiilor care îi sunt clienţi să îşi încaseze salariile pe carduri emise de bancă, beneficiind de pachete de cont curent. "Vom lansa foarte curând un card de credit cu plata în rate fără dobândă şi vom revizui oferta generală de carduri. De asemenea, ne vom baza pe cardurile de sal