Profesorii botoşăneni susţin că în România se face mai multă carte decât în Occident. Pentru a ţine pasul cu ceilalţi colegi, părinţii preferă ca odraslele lor să repete un an de şcoală.
Peste 200 de copii care au învăţat în străinătate au fost reînscrişi într-o şcoală din Botoşani, din septembrie 2010. „Dacă în anii trecuţi veneau toţi înainte de 15 septembrie, acum solicită înscrierea şi în timpul anului şcolar. Asta denotă faptul că părinţii au rămas fără serviciu şi nu au altă variantă decât să se întoarcă acasă“, a spus Alexandra Hrincescu, inspector pe probleme educative la IŞJ Botoşani.
„Este nevoie de psiholog“
Profesorii susţin că majoritatea copiilor reîntorşi sunt sub nivelul colegilor lor din cauza diferenţelor de materie din sistemele educaţionale. „Am avut situaţii când, deşi copilul avea terminată o clasă în Italia sau Spania, părinţii şi-au dat seama că nu va face faţă cerinţelor noastre şi l-a reînscris în aceeaşi clasă. Sunt numeroase cazuri când aceşti copii nu se pot adapta nivelului educaţional de la noi. Am avut şi situaţii când a fost nevoie şi de intervenţia psihologului“, a mai spus Hrincescu.
Potrivit cadrelor didactice, în România materia este mai grea, iar un elev învaţă din clasele mici obiecte care în alte ţări se predau abia după gimnaziu. „Am fost în Franţa şi am văzut la o oră de matematică de clasa a XI-a că elevii lucrau cu scăderi, împărţiri şi extrageri de radicali. La noi, aşa ceva se învaţă în clasa a V-a şi acesta este motivul pentru care aceşti elevi întâmpină probleme când revin cu familiile în ţară“, a confirmat inspectorul şef adjunct Daniel Bucatariu.
Copiii nu ştiu româna
Unii părinţi spun că vina pentru „neadaptarea“ copilului la şcoală aparţine părinţilor.Mihaela Radu, mamă a trei copii, a trăit mai mulţi ani în Spania, unde a lucrat împreună cu soţul ei. Toţi