Romaqua Group, cel mai mare producător de ape minerale de pe piaţa locală, o companie deţinută de oamenii de afaceri Octavian Creţu şi Nicolae Palfi, tatonează investiţii într-un centru balneoclimateric în localitatea Borsec, acolo unde produce brandul de apă cu acelaşi nume.
Compania deţine un hotel în Borsec pe care se gândeşte să-l demoleze şi să construiască unul nou. "Hotelul are camerele mici, în medie de 11-12 mp. Ne-ar costa mai mult să-l modificăm decât să-l demolăm", a spus Nicolae Palfi, vicepreşedintele Romaqua şi acţionarul minoritar cu 31% din acţiuni.
Romaqua, companie cu o cifră de afaceri de 142,5 mil. euro în 2010, ar putea demara investiţiile în acest centru la finalul anului, urmând să fie finalizate în 2012. Analizele încep luna următoare, astfel că Palfi spune că nu are estimări legate de eventualele investiţii implicate de acest proiect. Vicepreşedintele Romaqua a mai spus că centrul va servi atât companei pentru întâlniri, cât şi turiştilor. Întrebat dacă vrea să atragă străini, Plafi a spus: "Străinii vin dacă au condiţii".
În portofoliul Romaqua, cel mai mare business românesc din producţia de bunuri de larg consum, potrivit unui clasament al celor mai mari 100 de companii cu acţionariat majoritar românesc realizat de ZF (au fost luate în calcul entităţi fiscale şi nu grupuri de firme sau rezultate la nivel de grup), se află 11 branduri. Cel mai vechi este Borsec (ape minerale naturale), alte mărci fiind Stânceni (apă minerală naturală), Aquatique (apă minerală naturală oligominerală), Giusto, Quick Cola, Lămâiţă şi Cico (băuturi răcoritoare), Metropolitan Caffe (cafea), Giusto Elektrik (băutură energizantă), Albacher şi Dorfer (bere).
Un brand vechi de 205 ani
Borsec, brand lansat în urmă cu 205 ani, a generat anul trecut 52% din vânzările grupului Romaqua, adică 74 mil. euro, potri