Patrick Pelata, al doilea om de la Renault după directorul executiv Carlos Ghosn, a fost nevoit să demisioneze după ce guvernul francez a făcut presiuni ca să plătească cineva pentru scandalul stânjenitor început cu o investigaţie a unui caz de spionaj industrial şi încheiat cu un caz de fraudă, scrie agenţia de presă Thomson Reuters.
Producătorul auto francez a concediat în ianuarie trei directori cu atribuţii executive, în urma suspiciunilor că proiectul de producţie de vehicule electrice a fost ţinta unei reţele internaţionale de spionaj, dar ulterior conducerea a admis că a fost indusă în eroare. Demisia vine după ce ministrul de finanţe Christine Lagarde a declarat că cei responsabili pentru scandal "trebuie să plece".
Renault, la care statul francez este cel mai mare acţionar, cu o participaţie de 15%, a acceptat demisia lui Pelata, care ocupa funcţia de director de operaţiuni, la o şedinţă extraordinară a consiliului de administraţie la care au fost discutate concluziile unui audit referitor la scandalul de spionaj.
Renault a precizat că Pelata va primi o funcţie nespecificată în alianţa Renault-Nissan. Ca director operaţional, Pelata a avut un rol important la Renault, în ultimii câţiva ani, plecarea acestuia putând afecta noul plan strategic al Renault prezentat în februarie.
Şi alţi directori au fost eliberaţi din funcţii, respectiv directorul de personal Jean-Yves Coudriou, şeful departamentului juridic Christian Husson şi secretarul general Laurence Dors. Responsabilii în domeniul securităţii Remi Paigne, Marc Tixador şi Dominique Gevrey, ultimul acuzat de fraudă în acest caz, vor pleca şi ei din companie, a precizat Renault.
Patrick Pelata, al doilea om de la Renault după directorul executiv Carlos Ghosn, a fost nevoit să demisioneze după ce guvernul francez a făcut presiuni ca să plătească cineva pentru scandalul stân