Înscriindu-se pe linia investiţiilor din aşa-numitul „Pol de creştere Timişoara”, Primăria Timişoara a anunţat, zilele trecute, achiziţionarea de servicii de proiectare şi elaborare a cererii de finanţare pentru extinderea transportului în comun, cu reţele de troleibuz spre Ghiroda şi Dumbrăviţa. Unii consilieri locali se întreabă însă dacă acest gen de servici nu ar putea fi realizate de către angajaţii Primăriei.
Un proiect de anvergură
Existând pe lista de proiecte care trebuie să obţină finanţare pentru aşa-numitul „Pol de Creştere Timişoara”, extinderea reţelei de transport public spre comunele limitrofe reprezintă o investiţie de anvergură, despre care se vorbeşte de ani buni. Printre proiectele legate de această extindere, Primăria Timişoara pare decisă să implementeze în perioada următoare extinderea reţelei de troleibuz la Dumbrăviţa – investiţie evaluată la 9.639.000 lei – şi extinderea reţelei de troleibuz la Ghiroda – investiţie estimată la 10.472.000 de lei. Pentru aceste proiecte, Municipalitatea anunţă că se poate obţine finanţare europeană prin Programul Operaţional Regional – Axa 1.
În cele două proiecte vor fi implicate şi Primăriile Dumbrăviţa şi Ghiroda, iar zilele trecute Primăria Timişoara a anunţat achiziţionarea de servicii de proiectare a documentaţiei tehnico-economice şi elaborare a cererii de finanţare.
Pentru proiectul legat de Dumbrăviţa, valoarea estimată este de 243.000 de lei fără TVA, iar firmele care îşi vor adjudeca aceste contracte vor trebui să demonstreze că au capacitatea de a gestiona un astfel de proiect, aducând dovada implementării unor activităţi similare în valoare de minimum 250.000 de lei şi vor trebui să aibă angajaţi specialişti, mai precis ingineri specializaţi în modele de trafic, lucrări civile, în managementul transportului şi în sigura