Patrice Lespagnol, 52 de ani, cel care a condus în ultimii trei ani operaţiunile din România ale gigantului francez Carrefour, a preluat conducerea subsidiarei din Grecia, urmând a fi înlocuit de către François-Melchior De Polignac.
Lui Lespagnol i-a fost încredinţată o afacere de aproape 2,7 mld. euro, cât reprezintă vânzările Carrefour pe pieţele din Grecia şi Cipru (cele două ţări sunt analizate împreună în raportul financiar anual al Carrefour), ţări în care francezii au 521 de magazine, dintre care 256 de magazine de proximitate, 227 de supermarketuri şi 38 de hipermarketuri.
Ce a realizat Lespagnol pe piaţa locală? Lespagnol a preluat funcţia de director executiv al Carrefour România în aprilie 2008, când economia era încă în perioada de boom.
Anul 2008 a fost totodată cel mai bun an pentru Carrefour România, în condiţiile în care cifra de afaceri a fost de 1,19 mld. euro, în creştere faţă de 866 mil. euro în anul anterior, cu un total de 40 de magazine.
La scurt timp după venirea lui Lespagnol economia românească a intrat în recesiune, consumul a început să scadă, iar veniturile Carrefour au intrat pe o pantă descendentă. Totuşi, francezul a continuat extinderea reţelei, dar s-a axat în primul rând pe segmentul de supermarketuri, astfel că la sfârşitul mandatului lasă o reţea de 58 de unităţi. O altă măsură luată de Lespagnol a fost renunţarea anul trecut la brandul Carrefour Express în favoarea Carrefour Market, sub care sunt operate acum toate supermarketurile grupului.
Carrefour a ajuns la o reţea de 35 de supermarketuri în prezent în România, faţă de circa 19 la finalul lui 2008, iar în aceeaşi perioadă retailerul francez a deschis şi două hipermarketuri, ajungând la un total de 23 de unităţi, în urma unor investiţii estimate la circa 60 de milioane de euro.
Acesta a fost preţul plătit pentru a menţine vânzările c