Doi ofiţeri ai IGPR pleacă în State Unite ale Americii duminică, 17 aprilie, pentru a-l aduce în ţară, cel mai probabil miercuri, 20 aprilie, pe fostul director al CFR Mihai Necolaiciuc. Extrădarea sa ar putea să dea dureri de cap multor persoane publice, care au avut, într-un fel sau altul, o contribuţie fie la ascensiunea sa profesională, fie la fuga sa din ţară. Ziarul gândulvă prezintă în continuare o radiografie a conexiunilor de afaceri şi relaţionale ale celui care a fost supranumit "ţarul CFR-ului".
"Băieţii" lui Necolaiciuc
Necolaiciuc a ieşit din ţară în februarie 2005, împreună cu Florian Buşcă, finul lui Miron Mitrea. "Am plecat ca băieţii, şi el avea o afacere pe care tocmai o deschisese", declara, ulterior, Necolaiciuc, pentru gândul. Între altele, Florian Buşcă controlează Romprest Service, firmă care, cu doar câteva zile înainte de finalizarea mandatului naşului Mitrea, a încheiat cu CFR Calători un contract de 30 de milioane de euro, pe zece ani. Romprest avea deja contracte cu alte instituţii din Transporturi: Aeroportul Henri Coandă, CFR Gevaro, Metrorex, Autoritatea Aeronautică Civilă Română. O altă firmă a lui Buşcă, ACM4, a beneficiat de contracte semnate de Necolaiciuc - construcţii la gările Ploieşti şi Băneasa. Buşcă apare şi printre acţionarii echipei Dinamo Bucureşti. A declarat pentru gândul că a mers la Chişinău fiindcă l-a dus Necolaiciuc, pentru o întâlnire cu secretarul general al Ministerului Transporturilor din Moldova. "Acolo ne-am văzut cu domnul Turcanu cu care am făcut firma TeleTrade. La Chişinău am stat câteva zile, iar Necolaiciuc a plecat la Viena împreună cu domnul Turcanu". Buşcă şi-a schimbat numele în Florian Walter.
Global Media, firma omului de afaceri Cristian Burci, cunoscut ca un apropiat al fostului ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, beneficiază de un contract "beton", vala