Preconizări optimiste din partea secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru care vede viitorul pasaj de pe centură gata în 2012. Până la jumătatea acestui şantierul ar trebui să înceapă, traficul urmând să fie deviat. Peste 5,7 milioane de euro vor fi cheltuiţi pentru lucrare.
Cel de-al doilea pasaj de pe centura Aradului, tărăgănat prin instanţă în urma contestaţiei licitaţiei, e gata de lucru. Firma care a decis să se războiască cu statul, acuzând modul de adjudecare a licitaţiei, a pierdut în faţa Curţii de Apel Timişoara. Pasajul suprateran care va trece, pe centura Aradului, peste liniile ferate spre Brad şi Curtici, va costa 5,7 milioane de euro, sumă alocată în două tranşe.
„Viitorul drum va fi deviat cu aproximativ 30 de metri faţă de actuala şosea de centură. Şoseaua din prezent va fi închisă cu totul circulaţiei, iar accesul spre CET se va face cu ajutorul unui drum secundar care va fi realizat odată cu noul pasaj. În ceea ce priveşte accesul spre Curtici şi spre strada 6 Vânători, acesta va fi asigurat de două bretele rutiere”, a explicat Pistru.
Pasajul superior va avea o lungime de 539,7 metri şi va asigura traversarea liniilor de cale ferată Arad-Brad, Arad-Curtici şi a drumului judeţean Arad-Curtici. Un nou şantier, un nou stres pentru şoferi
Începerea lucrărilor la viitorul pasaj este preconizată că va începe cel târziu la jumătatea acestui an, traficul urmând să fie deviat. „În cea mai mare parte din timp, se va circula tot pe şosea. Vor apărea probleme când va fi realizat racordul între şoseaua existentă şi noul pasaj. Probabil că atunci circulaţia va fi deviată total”, a mai spus Pistru.
Situaţia din prezent
La ora actuală traficul pe varianta de ocolire a oraşului are valori tot mai mari, iar din cauza distanţelor mici între cele două treceri la nivel de cale ferată, zilnic se formea