Marile companii multinaţionale din industria alimentară şi a băuturilor vând produse diferite din punct de vedere calitativ pe pieţele europene, conform unui raport emis de Asociaţia Consumatorilor din Slovacia (ACS), scrie Euractiv, o reţea de portaluri dedicate afacerilor europene, cu sediul central la Bruxelles.
"Produsele mai slabe calitativ erau destinate aşa-numitelor membre «noi» ale Uniunii Europene. Nu a fost niciodată cazul ca un produs slab calitativ să fie destinat pieţei austriece sau germane", a declarat Miloş Lauko, preşedintele ACS, citat de Euroactiv.
Produsele monitorizate în cadrul studiului derulat de ACS au fost Coca-Cola, ciocolata Milka, piperul roşu şi negru produs de Kotanyi, cafea instant Nescafe, cafea boabe Jabobs şi cafea espresso Tchibo. Toate aceste produse au fost supuse testelor în cadrul laboratoarelor Institutului Naţional Veterinar şi Alimentar din Slovacia.
ACS a cumpărat produsele din supermarketuri din opt state precum Germania, Austria, Cehia, Polonia, Slovacia, Ungaria, România şi Bulgaria.
Autorii studiului nu au dat însă detalii privind criteriile după care au stabilit că un produs este de mai bună sau de mai proastă calitate, ci au prezentat doar diferenţe de compoziţie.
"Singura explicaţie pentru această situaţie ţine de reţetă. În unele cazuri reţetele locale sunt făcute după testări ale gustului dintr-o anumită regiune. Nu orice reţetă diferită înseamnă mai bun sau mai prost, iar dacă diferenţele sunt doar de gust, atunci nu este nicio problemă. Important este să nu difere calitatea", a spus pentru ZF Sorin Minea, preşedintele Romalimenta, asociaţie care grupează cei mai mari jucători din industria alimentară.
Minea a mai spus că nu are informaţii legate de reţetele folosite de companii în fabricarea diferitelor produse, dar că în cazul Angst - producător de mezeluri p