De câteva zile, Anca Boagiu se tot laudă că a reziliat contractul cu firma „Colas" şi că a aplicat societăţii o serie de amenzi pentru nerespectarea unor condiţii impuse în contract. Vineri, ministrul Transporturilor a subliniat, încă o dată, faptul că a împărţit amenzi. Printre nominalizaţi de Boagiu se numără atât „Colas", care ar fi trebuit să realizeze tronsonul de autostradă Cernavodă-Constanţa, cât şi „Astaldi", societatea care ar trebui să realizeze centura municipiului.
Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Trasporturilor şi Infrastructurii (MTI), dar şi declaraţiilor ministrului Anca Boagiu, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a amendat firma „Colas", în cinci rânduri, în perioada septembrie 2010 - martie 2011, cu peste 16 milioane de euro în total. Motivele sancţionărilor sunt netransmiterea programului de lucrări, oprirea lucrărilor de către Inspectoratul de Stat în Construcţii, neîndeplinirea obligaţiilor privind exproprierile, întârzierea proiectării unei variante alternative, precum şi întârzierea în obţinerea autorizaţiei de construire. Pe lista societăţilor amendate de CNADR figurează şi FCC „Construccion-Astaldi", care execută varianta de ocolire a municipiului Constanţa. Societatea a fost penalizată cu 12,4 milioane de euro. Se pare că ministerul se străduieşte din răsputeri să recupereze măcar o parte din prejudiciul creat din întârzierea lucrărilor şi, în acelaşi timp, să-şi rotunjească veniturile. Cine este însă vinovat pentru că lucrările întârzie nu ne-am lămurit încă, principala cauză fiind tergiversarea procedurilor de expropriere. Ministerul, pe de o parte, dă vina pe „Colas", iar societatea spune că instituţia centrală trebuia să facă exproprierile.
Creşte bugetul la investiţii
Emil Boc a lăudat activitatea colegei sale de partid la MTI, susţinând că apreciază efo