Cel mai mare operator privat feroviar de pe piaţa românească, Grup Feroviar Român (GFR), parte a Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, ţinteşte anul acesta o cotă de piaţă de 33% din segmentul transportului feroviar de marfă, pe fondul contractelor încheiate, faţă de 27% cât a avut anul trecut, potrivit oficialilor companiei.
"Avem toate motivele să fim încrezători că vom avea o creştere a cotei de piaţă în acest an", a declarat Sorin Chinde, directorul general al GFR. Anul trecut, compania a transportat circa 9,2 mil. tone nete, realizând o cifră de afaceri de 125 mil. euro, potrivit reprezentanţilor companiei. În martie anul acesta, GFR a transportat un milion de tone.
În decembrie anul trecut, GFR a preluat vagoanele şi 350 de angajaţi de la Rompetrol Logistics (RPL), companie deţinută de KazMunaiGaz.
Contractele de servicii de transport feroviar au fost încheiate pe o perioadă de trei ani, cu posibilitatea de prelungire cu încă doi ani. Transportatorul GFR a mai semnat anul trecut un contract important în segmentul distribuţiei de carburanţi cu ruşii de la Lukoil.
GFR concurează cu CFR Marfă, dar şi cu companiile private Servtrans şi Unifertrans.
Cel mai mare operator privat feroviar de pe piaţa românească, Grup Feroviar Român (GFR), parte a Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, ţinteşte anul acesta o cotă de piaţă de 33% din segmentul transportului feroviar de marfă, pe fondul contractelor încheiate, faţă de 27% cât a avut anul trecut, potrivit oficialilor companiei.
"Avem toate motivele să fim încrezători că vom avea o creştere a cotei de piaţă în acest an", a declarat Sorin Chinde, directorul general al GFR. Anul trecut, compania a transportat circa 9,2 mil. tone nete, realizând o cifră de afaceri de 125 mil. euro, potrivit reprezentanţilor companiei. În martie anul acesta, GFR a