Larry Page a vorbit doar 2 minute şi 30 de secunde, iar mesajul lui, excesiv de optimist, le-a părut analiştilor "bizar".
Profitul net al Google a crescut cu 17% în primul trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 2,3 miliarde de dolari, plasându-se însă sub estimările analiştilor, după ce cheltuielile companiei au urcat puternic, cu 54%, în urma unei campanii de angajări fără precedent, transmite Reuters.
Creşterea cheltuielilor a uimit investitorii, deja îngrijoraţi că noul director general, Larry Page, ar putea pierde din vedere profitabilitatea pentru a se concentra pe creşterea veniturilor. Acţiunile Google au căzut vineri pe bursa de valori Nasdaq la 530,70 dolari, după o scădere de 8,3 procente sau 47,81 dolari, înregistrând astfel cea mai mare scădere din decembrie 2008 şi până acum. Veniturile companiei au crescut cu 27% faţă de anul trecut şi cu 2% faţă de ultimul trimestru din anul 2010.
Managementul gigantului american a arătat joi că avansul puternic al cheltuielilor face parte din strategia companiei de a fructifica diferitele oportunităţi de pe piaţă.
Cheltuielile operaţionale ale companiei au urcat cu 54% în primul trimestru, la 2,84 miliarde de dolari. Google a angajat peste 2.000 de persoane în primul trimestru şi a acordat, de la începutul acestui an, o mărire de salariu de 10% întregului personal. Planul de angajări pentru acest an depăşeşte 6.000 de posturi.
Page (38 de ani), care a preluat la începutul acestei luni postul de director general de la veteranul Eric Schmidt, a vorbit doar câteva minute în cadrul teleconferinţei cu investitorii, dezamăgindu-i pe cei care doreau să afle mai multe despre strategia sa de a revigora inovaţia şi creşterea la Google.
Noul CEO s-a rezumat la a-şi exprima optimismul legat de viitorul companiei, apoi a părăsit conferinţa, lăsându-i pe ceilalţi