Ceea ce supara nu este batalia pentru intaietate in PD-L, fireasca in orice democratie, cat strategia paguboasa de a aduna adeziuni prin orice mijloace. Este de inteles: un minim ideologic-programatic n-ar avea nicio miza.
De aceea, ca si altadata, in incercarea de a aglutina in jurul lor o majoritate, au intrat in joc actanti politici cu un background destul de controversat. Ar mai fi de retinut pe de o parte concurenta neloiala, lipsa fairplay-ului, iar, pe de alta, ofensiva mediatica fara precedent a vectorilor de imagine favorabili lui Boc.
Regie si scenarii
De cand s-a anuntat data alegerilor la varf, in spatiul public se construiesc scenarii tot mai stravezii. Unele survin de la cei implicati, altele de la cei ce ar dori sa vada partidul de la putere clacand.
Analizele impartiale nu intereseaza decat pe sociologi, semn ca politica romaneasca si-a pierdut suportul popular. Mass-media au intervenit partizan mai cu seama dupa anuntarea preferintei lui Basescu pentru primul ministru.
Dezavantajati sunt Blaga si Paleologu. Ei nu pot interveni direct in dirijarea banului public spre sectoarele controlate de greii partidului sau spre judetele si primariile mai marilor ori mai micilor baroni in vederea sustinerii la Congres, nici nu pot apela cand vor la canalele TV pentru a-si expune punctele de vedere si a-si intari imaginea de lideri potenti, numai buni de condus un partid cu pretentii intr-un an preelectoral.
In plus, orice campanie electorala, fie si interna de partid, se face preponderent prin mass-media, ceea ce incarca nota de plata. Serviciile de PR si advertising sunt scumpe, iar minutele de emisie trebuie decontate.
In afara acestora, motiunea lui Boc are in spate serviciile oferite de specialisti guvernamentali, insa presa vorbeste de sume colosale din buget repartizate unor