Cele trei companii, ale căror contracte pentru construcţia autostrăzii Moara Vlăsiei-Ploieşti au fost reziliate, au primit 95% din valoarea iniţială a proiectului.
Să intri din comuna Moara Vlăsiei, de pe DJ 101, pe traseul viitoarei autostrăzi spre Ploieşti e o aventură. În anul în care firmele Euroconstruct Trading 98, Pa&Co şi Spedition UMB trebuiau să termine autostrada (15 decembrie 2011) sunt porţiuni unde pământul nici măcar nu a fost atins.
Odată descoperit drumul de pământ ce duce spre şantier (unde, conform proiectului, ar trebui să existe un nod rutier), se desfăşoară ochilor doar o fâşie lată de 50 de metri pe care s-a excavat pământul şi s-a aşternut balastul. Peste acesta ar fi trebuit puse jumătate de metru de piatră spartă, stratul intermediar de asfalt şi cel final şi făcute multe alte lucrări dacă ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, nu ar fi reziliat contractul celor trei constructori. Reziliere ce este de-a dreptul avantajoasă pentru cei trei constructori, după cum vom arăta. Primul tronson este în lucru la firma Euroconstruct Trading 98, deţinută de Dan Beşciu, şi este traversat în câteva locuri de coloane forate, rămase suspendate în aer, în aşteptarea podurilor pe care cele câteva drumuri judeţene vor traversa autostrada. Câţiva muncitori şi două-trei utilaje zac în bătătură. Mai mobili decât utilajele lui Beşciu sunt localnicii, care au şi început să folosească „autostrada" aflată în stadiul de balast drept scurtătură. Traversarea Ialomiţei către tronsonul aflat în lucru la firma Pa&Co deţinută de Costel Căşuneanu este iarăşi o aventură. Nici aici nu a fost construit podul peste râu. Stadiul lucrărilor e acelaşi şi există porţiuni unde nici măcar nu au fost făcute săpăturile şi nu s-a aşternut balastul pe toată lăţimea autostrăzii. Blocajul culminează la km 48, unde doar vegetaţia pârjolită, semn că pământul a fost lăsat în