În vreme ce autostrada Arad- Timişoara înaintează milimetric, ungurii ne demonstrează că dictonul „dacă vrei cu adevărat, poţi” este cât se poate de valabil în ceea ce-i priveşte. Deşi azi ar fi trebuit să-şi inaugureze drumul care face legătura dintre Szeged şi Mako, ungurii nu au mai aşteptat.
COMPARAŢIE Ungurii au construit sute de kilometri de autostrăzi. Vezi cum arată Ungaria pe lângă România
VOCEA VESTULUI Uitaţi-vă la unguri şi vedeţi cât ne costă lenea, nesimţirea şi prostia!
Miercuri, cu o zi mai devreme decât era programată inaugurarea cu surle şi trâmbiţe, a circulat prima maşină pe cei 31,6 kilometri de autostradă care leagă cele două oraşe din ţara vecină. Începută în 2008, cu termen de finalizare în 2010, autostrada a întârziat inaugurarea din cauza inundaţiilor de pe Tisa din vara anului trecut.
Ungurii au inaugurat ultima autostradă, la graniţa cu România. În timp ce noi suntem blocaţi, maghiarii au rezolvat problema
VIDEO: Imagini inedite cu proiectul computerizat al autostrăzii
CLICK PE IMAGINE PENTRU A VEDEA SIMULAREA
Chiar şi aşa, nu a fost un obstacol în finalizarea lucrărilor, întârziate câteva luni, în vreme ce peste graniţă, noi am reuşit să terminăm doar 40% din tronsonul Arad-Timişoara.
Între timp, tronsonul de autostradă Nădlac-Arad este încă în stadiul de embrion. „Autostrada are un termen de execuţie de doi ani, deci ar trebui să fie finalizată în 2013”, a spus Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
CLICK pe poză pentru galerie foto cu noua autostradă!
Diferenţa de ritm la construcţii dintre cele două ţări este pusă de oficialul din minister şi pe seama legislaţiei româneşti care permite tergiversări din partea constructorilor.
După „palma” dată românilor la capitolul infrastructură, ungurii mai au acum un hop de trecut: cei 15 kilometri