CT 200h, primul compact hibrid din segmentul premium, îmbogăţeşte experienţa oferită de celebrul model Toyota cu propulsie alternativă. Sursa: LEXUSSursa: LEXUS
1 /.
Recent lansatul hibrid CT 200h, prima incursiune a mărcii Lexus în elita segmentului compact, îmbogăţeşte experienţa oferită de celebrul model Toyota Prius.
Brandul de lux deţinut de cel mai mare producător auto utilizează o versiune a sistemului de propulsie Hybrid Drive – care echipează şi Priusul – alipită unei arhitecturi tehnice proprii. Suplimentar, CT 200h oferă ambianţa rafinată specifică mărcii.
Cumva neaşteptat, preţul de intrare în gama premium Lexus CT (28.500 de euro cu TVA inclus) este cu numai o mie de euro superior celui similar solicitat de Toyota pentru Prius.
Mai ceva ca vedetele germane Audi A3 şi BMW Seria 1
Lexus CT 200h se poziţionează limpede ca o alternativă la oferta germană din acest segment, reprezentată de vedetele Audi A3 şi BMW Seria 1 – mai ales de versiunile turbodiesel entry-level ale celor două modele, acelea care se apropie de performanţele autoturismului japonez în ceea ce priveşte emisiile de dioxid de carbon şi consumul.
Sistemul hibrid de propulsie (cu motor pe benzină şi unitate electrică) dezvoltă 136 de caiputere şi poate susţine o accelerare decentă: 10,3 secunde, de la zero la 100 km/h. Consumul mix indicat de producător este de doar 3,8 l/100 km. În testul nostru, n-am reuşit să coborâm sub 5,6 l/100 km, valoare, totuşi, salutară
Am remarcat în primul rând silenţiozitatea maşinii la viteze de croazieră (CT 200h este capabil să ruleze exclusiv în modul electric), calitatea interiorului, ergonomia comenzilor (inclusiv a nostimului levier propus de cutia de viteze) şi ţinuta de drum neşovăitoare.
N-am îndrăgit designul exterior, fermitatea trenului de rulare (