Două ştiri difuzate marţi seara de două medii de presă au drept subiect promovarea turismului. Una se referă la turismul românesc, cealaltă, la cel din Turcia. Ambele sunt optimiste, dar între ele există o diferenţă de abordare (şi de finalitate) ca de la cer la pământ.
Ce spune Udrea şi ce spune preşedintele Turciei
Prima ştire aparţine agenţiei Mediafax şi are drept subiect unele afirmaţii făcute de ministrul Elena Udrea la o reuniune PDL la Ploieşti. "România este o piaţă de 20 de milioane de turişti care ar trebui reînvăţaţi să-şi viziteze ţara"; "Cred că trebuie să investim în promovare. România beneficiază de 75 de milioane de euro bani europeni pentru a se promova şi cred că ar trebui să fim în stare să cheltuim aceşti bani". Acestea sunt principalele afirmaţii ale Elenei Udrea.
A doua ştire vine de la TRT (Turkish Radio and Television Corporation), care redă o declaraţie a preşedintelui Turciei, Abdullah Gull: „Nu poate exista o mai bună promovare. Oameni din întreaga lume vizionează această cursă (Turul Ciclist al Turciei - n.a.). Noi nu puteam face o astfel de promovare, chiar dacă am da milioane de dolari".
Două milioane de euro pentru trei canale media...
Să "traducem" cele două ştiri. Cum intenţionează să facă promovare Elena Udrea aflăm de pe site-ul ministerului pe care îl conduce. La ora actuală există informaţii privind primul contract de publicitate, încheiat pe 1 aprilie 2011, şi pe care se cheltuiesc primii bani din cele 75 de milioane de euro anunţate. Contra unei sume ce depăşeşte două milioane de euro, un post de televiziune - PRO TV - şi două de radio - PROFM şi Radio România Actualităţi - vor transmite sporturi video, respectiv spoturi audio. Spoturile vor prezenta "produsele turistice româneşti pe baza cărora a fost definit brandul naţional de turism". Ce eficienţă va avea acest tip de promovare se va vedea în s