Consumul de vopsea a crescut uşor anul trecut, dar piaţa nu a fost susţinută de "pensule şi bidinele" din zona lacurilor şi vopselelor decorative, ci de utilajele speciale din zona industrială, potrivit firmelor de cercetare. Cifrele diferă de la o sursă la alta, dar concluzia este aceeaşi: piaţa a trecut prin doi ani dificili, iar pentru acest an principalii jucători nu au mari speranţe referitoare la revenirea cererii, în condiţiile în care principalul segment care susţine vânzările rămân renovările.
Piaţa vopselelor din România a crescut anul trecut cu 4%, până la aproape 300 de milioane de euro, iar în acest an s-ar putea majora cu 7%, potrivit companiei de cercetare InterBiz Research & Consulting.
Evoluţiile au fost diferite însă pentru principalele categorii ale pieţei, lacurile şi vopselele decorative, respectiv vopselele şi acoperirile industriale. Segmentul de lacuri şi vopsele decorative a scăzut cu aproximativ 5% anul trecut, la 160 de milioane euro, şi a avut o contracţie de 2-3% în volum.
Pe segmentul de vopsele şi acoperiri industriale, vânzările au crescut cu 10%, la 140 milioane euro. Valorile pieţei totale reprezintă consumul intern, respectiv producţie şi importuri minus exporturi.
"Aşa cum am anticipat în august 2009, în anul 2010 piaţa lacurilor şi vopselelor decorative a fost susţinută de lucrările de renovare. Alţi factori care au contribuit la susţinerea acestui segment au fost extinderea reţelelor de magazine mari, lărgirea ariei de distribuţie, extinderea gamei de produse în cazul firmelor existente pe piaţă, intrarea unor noi jucători şi locuinţele finalizate în anii anterior, dar parţial finisate", spun reprezentanţii companiei de cercetare. Pe de altă parte, segmentul vopselelor şi acoperirilor industriale a fost influenţat pozitiv de creşterea anumitor sectoare ale industriei prelucrătoare, precum auto