Peste 2,1 milioane de euro - mai exact 1,7 milioane valoarea contractului, plus TVA-ul de încă vreo 420.000 - puşi pe tavă unei firme proaspăt înfiinţate, pentru scurmat pământul şi pus gardul la fantomaticul AIBG - Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav. Astfel arată ultima "afacere profitabilă" a Consiliului Judeţean Braşov, condus de liberalul Aristotel Căncescu.
AIBG story
De aproape şase ani, AIBG - adică Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav - este o Fata Morgana, folosită din când în când doar în scop electoral. După mai mul "rateuri", construirea sa a fost "bătută în cuie", în 2006, cu firma canadiană Intelcan Technosystems Ltd, aparţinând unui cetăţean canadian originar din Braşov, pe nume Ronald Weisberger, care a promis că va finanţa integral investiţia de 120 de milioane de euro şi o va da gata în 36 de luni. Numai că, la scurtă vreme, surpriză: băncile la care apelase Intelcan nici gând să-i dea o asemenea sumă, drept care începerea lucrărilor a intrat imediat în faza amânărilor sine die.
Acest lucru nu l-a împiedicat câtuşi de puţin pe Aristotel Căncescu să organizeze cu mare pompă două "inaugurări oficiale ale construcţiei aeroportului": prima - în primăvara lui 2008, la începerea campaniei electorale pentru alegerile locale, cu participarea ministrului liberal de atunci de la Transporturi, Ludovic Orban; a doua - în toamna aceluiaşi an, în deschiderea campaniei electorale pentru alegerile parlamentare, când "oaspetele de onoare" a fost însuşi premierul Călin Popescu-Tăriceanu.
Pe la mijlocul lui 2009, Căncescu a anunţat că au apărut, în sfârşit, şi primii bani pentru finanţarea investiţiei: un credit de 14 milioane de euro de la Erste Bank din Austria, pentru construirea pistei de aterizare/decolare, luat însă nu de firma canadiană, ci de... Consiliul Judeţean Braşov. Cu toate acestea, începerea lucrărilor a contin