Compania ProTV S.A., liderul pieţei de televiziune, care include posturile ProTV, ProTV Internaţional, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV România, a raportat pentru primul trimestru din acest an afaceri de 34,3 mil. dolari, în scădere de la 36,5 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut.
Menţinerea consumului la un nivel scăzut pentru că oamenilor încă le este frică să cheltuiască face ca bugetele companiilor alocate promovării să fie reduse. Chiar dacă preţurile pentru reclame au scăzut, clienţii de publicitate nu şi-au mărit bugetele.
În perioada ianuarie-martie 2011 compania a raportat un OIBDA (profitul operaţional) de 3,45 mil. dolari, faţă de 4,53 mil. dolari în primul trimestru din 2010.
Rezultatele Pro TV S.A. au fost publicate ieri de grupul american CME (Central European Media Enterprises), acţionarul majoritar. CME, care deţine operaţiuni de televiziune în şase ţări din Europa Centrală şi de Est, a anunţat pentru primul trimestru venituri de 172,8 mil. $, în creştere cu 20%, de la 143,6 mil. $ în urmă cu un an. Profitul operaţional (OIBDA) a fost de 14,2 mil. $, faţă de 0,8 mil. $ în trimestrul unu din 2010.
Compania priveşte optimist anul 2011, când se aşteaptă ca toate pieţele de advertising pe TV unde operează să crească.
"Veniturile şi profitul operaţional ale CME au avut o creştere importantă în primul trimestru. Am reuşit să obţinem cash-flow pozitiv, peste ţintele noastre. Acest lucru este rezultatul poziţiei noastre de lideri de piaţă controlului riguros al costurilor, al contribuţiei pozitive a operaţiunilor din Bulgaria, precum şi al creşterii înregistrate de diviziile Media Pro Entertainment şi New Media (Internet). Suntem încrezători că toate pieţele de advertising pe TV vor creşte în acest an", a declarat Adrian Sârbu, preşedintele şi direct