În primăvara lui 2000 PRO TV lansa primul post în limba română dedicat exclusiv românilor din străinătate. După mai bine de un deceniu PRO TV Internaţional este astăzi al doilea canal etnic din Europa, ca distribuţie, după Channel One Rusia.
"După 11 ani de la lansare PRO TV Internaţional s-a schimbat aproape total, de la marketing până la grila de programe. Astăzi am ajuns să avem o grilă de programe cu sloturi consacrate diferitelor categorii de program în aşa fel încât telespectatorii noştri să nu fie bulversaţi de schimbări de ore de difuzare sau de gen de program. Ei ştiu că de luni până vineri au un slot consacrat serialelor, ştirilor şi că în weekend au emisiuni de entertainment şi programe dedicate lor", a spus Doina Gradea, directorul executiv al canalului.
În ceea ce priveşte evoluţia din acest an, ea spune că nu vor fi schimbări majore. Vor exista însă câteva noutăţi din toamnă în grila de programe. Postul va încerca de asemenea să rezolve distribuţia locală în ţări precum Franţa, Irlanda şi Marea Britanie.
Gradea mai spune că există o grilă de program toamnă-iarnă-primăvară şi o grilă specială pentru vară. "Nu facem modificări majore în grilă decât toamna şi atunci numai dacă este cazul."
Ea explică şi că grila actuală este făcută în funcţie de posibilităţile oamenilor de a avea la dispoziţie timp să urmărească programele TV.
Totuşi publicul Pro TV Internaţional are obiceiuri de vizionare uşor diferite de la o ţară la alta şi mai ales de la un continent la altul.
Canalul difuzează un mix de programe 100% româneşti din categoriile Ştiri, Fiction, Entertainment, Infotainment, Sport. Acest mix este reprezentat de programe produse de PRO TV şi Acasă care în România fac cea mai mare audienţă.
Din punctul de vedere al programelor, postul a mizat întotdeauna pe Ştiri - care îi informează pe oameni despre