Arădenii recunosc că și-au format un obicei să vină în piața de mașini, însă nu pentru sutele de autoturisme ci pentru a servi grătare. Una dintre cele mai mari pieţe auto din vestul ţării adună duminică de duminică sute de curioşi, de vânzători şi potenţiali cumpărători.
În această perioadă, piaţa este practic împărţită în două: cea a maşinilor de lux, unde preţurile încep de la 10.000 de euro şi cea a rablelor a căror proprietari speră să obţină pe ele măcar câteva sute de euro.
Daniel Gligor are un Ford Escort pe care cere 1.000 de euro negociabil. “Din păcate stau cu mașina de trei săptămâni în piață, perioadă în care am ieșit numai în pagubă. În fiecare duminică scot câte 15 lei din buzunar, taxa pe ședere”, a declarat acesta. În situația lui sunt alte câteva sute de persoane care în ciuda faptului că au scăzut drastic prețul mașinilor vechi de mai bine de zece ani, nu au clienți, pentru că nu sunt bani.
Criza își spune cuvântul
De cealaltă parte, proprietarii autoturismelor de lux spun că nici la ei cererea nu este cu mult mai bogată. “Am primit tot felul de oferte de schimburi și bani diferență sau o altă mașină în loc. Nu prea mă interesează sincer schimbul, ci banii. Cer pe mașină 12.000 de euro, negociabil însă de trei săptămâni de zile nu s-a găsit nimeni care să o cumpere”, explică Consuel Cios, proprietarul unui Citroen C6. Cu toate că în fiecare duminică, piața auto este plină până la refuz de vizitatori, aceștia vin doar să admire ultimele modele de mașini sau să mânânce un grătar. “Nu am bani să cumpăr nimic, dar mi-am făcut un obicei să vin la piață doar pentru cârnații și micii serviți aici”, spune Cristian Banciu.