"Când tu eşti şeful, tu eşti cel responsabil, tu conduci nava, iar cuvintele tale au cea mai mare greutate. Alege-le cu înţelepciune", scrie Businessinsider.com, care a verificat portalul de resurse umane Superperformance, publicaţia online US News şi Intuit, un blog pentru afaceri de succes, pentru a vedea ce părere au experţii în resurse umane şi în management despre comunicarea cu angajaţii.
"Nu pot face nimic"
De obicei această declaraţie înseamnă "Nu sunt dispus să fac nimic". În loc de asta, puneţi angajatului întrebarea mult mai productivă "Cum sugerezi să abordăm această problemă?" Ascultaţi-l şi porniţi de acolo, sună îndemnul celor de la Businessinsider. com adresat şefilor.
"Întotdeauna am făcut aşa"
Un angajat ar putea sugera existenţa unui metode mai bune. În loc să ignoraţi ideea lui, încercaţi-o timp de o săptămână. În acest timp, comunicaţi cu angajatul. Spuneţi-i modul în care ideea este sau nu este aplicabilă. Veţi înţelege mai bine amândoi motivul pentru care este mai bine să adoptaţi, sau nu, noua practică.
"Nimeni, în afară de tine, nu se plânge"
Doar pentru că nimeni altcineva nu a venit înainte să se plângă de ceva, nu înseamnă că ceilalţi sunt mulţumiţi. Recunoaşteţi că a fost dificil pentru angajat să vi se adreseze. Întrebaţi dacă alţii simt la fel. Dacă este clar că este o problemă împărtăşită şi de alţii, cereţi sugestii despre cum să o rezolvaţi.
"Dacă nu vă place, lucraţi în altă parte"
Angajaţii trebuie să se simtă confortabil în apropierea şefului, fără să se teamă pentru locurile lor de muncă.
"Eu îţi plătesc salariul. Tu trebuie să faci ceea ce spun eu"
Ameninţările nu vă vor creşte autoritatea. Încurajările pot fi de ajutor în stabilirea unei relaţii constructive între şef şi angajat.
"Nu vreau să te mai aud"
Şeful ar trebui să încerce să caute feedback-u