Fara sa ceara performanta, Romania nu poate evolua si, in consecinta, nu poate avea resursele sa-i rasplateasca pe profesori asa cum ei o merita, sustine ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, intr-un interviu acordat Ziare.com.
Daniel Funeriu vorbeste si despre noua Lege a Educatiei si necesitatea aplicarii ei in asa fel incat sistemul sa se schimbe, dar si despre fenomenul meditatiilor din Romania, salariile profesorilor, studentii care aleg sa plece in strainatate care, in opinia lui, se vor intoarce atunci cand vor avea certitudinea ca pot sa evolueze intr-un sistem sanatos.
Despre "punctul vulnerabil" din Legea Educatiei, adica studiul in limba minoritatilor, Daniel Funeriu sustine ca "o natiune puternica trebuie sa se hranesca din diversitate, nu trebuie sa o ingradeasca".
In opinia dumneavoastra, care sunt cele mai grave trei probleme ale invatamantului la ora actuala?
1. Irelevanta - Lipsa de relevanta a ceea ce invata copii.
2. Inechitatea - Avem unul dintre cele mai inechitabile sisteme de invatamant din Europa.
3.Ineficienta - Chiar daca aici s-au schimbat multe lucruri. Raspunsul pe care vi-l dau se refera la perioada de inceput de mandat, am sa si argumentez foarte pe scurt.
Aceste trei elemente au fost identificate ca fiind principalele trei vulnerabilitati ale sistemului de invatamant in Raportul Comisiei Prezidentiale din 2007, cel care a dus la Pactul pentru Educatie. Acest diagnostic are cifre in spate si am sa va dau doar un exemplu: ineficienta.
Investitia in educatie in Romania a crescut semnificativ din 2000 pana azi pentru ca a crescut PIB-ul. Investitia in educatie cu certitudine a crescut, acest lucru nu poate fi negat. Uitati-va cum aratau scolile noastre in 2000 si cum arata acum. In acelasi timp, aceasta crestere a investitiei nu a fost dublata de o crestere a