Senatorii au adoptat in sedinta de miercuri o propunere legislativa prin care sustine instituirea unui nou mod de calcul a impozitului pe autovehicule care sa incurajeze detinerea de masini ieftine produse in tara care sa aiba capacitate cilindrica mica. Este complet ilogic ca un Aro sa fie impozitat la fel ca un Bentley, iar un Logan la fel ca un Mercedes clasa C, sustine initiatorul propunerii. UPDATE Pe site-ul senatului poate fi gasita si pozitia Guvernului in legatura cu aceasta initiativa, iar Executivul spune ca nu sustine adoptarea unei astfel de propuneri legislative fiindca ar discrimina masinile din import in raport cu cele fabricate aici.
'Daca ne referim la impozitarea anuala pe mijloc de transport observam ca, spre exemplu, un Bentley este apropiat de nivelul de impozitare al unui Aro. Consideram ca aceasta formula, aplicata in prezent, creeaza un mod injust de impozitare, mai mult, este complet ilogic sa impozitezi un autoturism Aro cu 2.320 lei (suma care este aproximativ valoarea de piata a masinii) sau valoarea unei Dacii Logan sa fie aproape identica cu a unui Mercedes Clasa C, respectiv 64 lei', arata expunerea de motive a propunerii legislative.
Propunerea legislativa, initiata de deputatul PSD Robert Sorin Negoita, a primit 45 de voturi pentru, 40 de voturi impotriva si o abtinere.
Senatorii au votat impotriva raportului de respingere a propunerii legislative intocmit de Comisia pentru buget din Senat, acesta obtinand doar 41 de voturi pentru. Impotriva raportului s-au exprimat 46 de senatori, iar unul s-a abtinut de la vot, noteaza agentia Agerpres.
Initiatorul sustine ca prin gasirea unei noi modalitati de taxare a autoturismelor ar fi incurajata detinerea de masini ieftine (de productie autohtona) cu capacitate cilindrica mica si cu un grad redus de poluare.
Deputatul a propus, prin initi