Skoda nu putea rămâne indiferentă la apetitul publicului european pentru maşini capabile a se simţi bine chiar şi pe drumurile de ţară, aşadar ne propune un crossover cu dimensiuni apropiate de cele ale unui SUV compact. Dar cu un accent pus în mod deosebit pe modul în care stă această maşină pe asfalt.
Să creezi un mic SUV 4x4 care are o gardă la sol de doar 180 mm pare un nonsens, în special atunci când vorbim de drumurile de ţară din România, unde şleaurile cer maşini cât mai ridicate, indiferent de modul de tracţiune. Totuşi, inginerii Skoda au avut în caietul de sarcini priorităţi clare - maşina să fie cât mai în largul ei pe şosele şi în oraş, acolo unde îşi va petrece oricum 80% din timp, motiv pentru care şi celelalte elemente utile în offroad sunt sub medie: unghiul de intrare este de 18,8 grade, unghiul de ieşire de 17,9 grade, iar suspensiile sunt mai degrabă ferme decât elastice.
Yeti de oraş
Pe asfalt, răspunsul motorului de 2.0 litri 140CP este instantaneu, iar reprizele de acceleraţie fac din Yeti o maşină surprinzător de distractivă în oraş. Şi în afara acestuia, Yeti rămâne la fel de interesant din punct de vedere dinamic, depăşirile fiind uşor de efectuat în zona celor 70-110km/h.
Maşina are totuşi un ruliu sensibil în viraje, vizibilitatea lateral-faţă este diminuată de montanţii foarte groşi, suspensiile sunt destul de ferme pentru gropile din România, iar la viteze foarte mari stabilitatea maşinii are de suferit atunci când trece pe lângă TIR-uri. Este practic un crossover competent pe şosea, dar care atinge limitele de sus ale clasei sale atunci când e condus sportiv. Într-o utilizare de familist însă va fi extrem de satisfăcător.
Picnic şi chiar mai mult
Am hotărît să-l scot pe Yeti şi în afara asfaltului, dar cu o strângere de inimă, căci nervozitatea maşinii în primele două trepte de viteză nu preves