Sexualitatea intră în viaţa fetelor pe toate canalele. Moda pentru copii, programe TV, chiar şi ecranizarea poveştilor, revistele şi site-urile de socializare, vedetele \"umflate\" de marketing şi limbajul necenzurat al adulţilor, toate \"emancipează\" înainte de vreme fetele. Sursa: Shutterstock
Fetiţele din ziua de azi au o copilărie mai "comercială" decât mamele lor, iar copiii lor vor avea o copilărie mai comercială decât ele. Se investesc sume uriaşe în publicitate pentru a se atrage un nou "target": copiii şi fetele în special.
Haine în culori tari, sutiene cu buret pentru fete de opt ani, păpuşi "sexy", pantofi lăcuiţi de prinţesă, truse de machiaj în miniatură, vedete ca "Hannah Montana", "umflate" cu pompa de publicitate, emisiuni "de familie" de tip reality-show, toate "aruncă în aer" sexualitatea fetiţelor.
Până şi teatrul de păpuşi a început "să scape la montaj" scene cu conotaţie sexuală. Psihologii explică efectele maturizării forţate, şi riscurile la care fetele sunt expuse, dar şi cum pot părinţii să-şi protejeze copiii.
Cultura de masă le vrea "prinţese" în aşteptarea lui Făt-Frumos
Dacă v-aţi întrebat vreodată ce ar putea fi "sexy" la o păpuşă sau la prinţesele din desene şi poveşti, aflaţi că "păpuşile sunt doar prima fază". "Este momentul când fetele iau contact cu cultura de masă. Şi, ce le cere mai întâi de toate cultura de masă: să fie inteligente, competente, creative? Nu, să fie prinţese. Sunt parte dintr-un scenariu, în care miezul acţiunii sunt ele, în aşteptarea lui Făt-Frumos", spune Peggy Orenstein, autorul cărţii "Cindarella ate my daughter" ("Cum mi-a înghiţit Cindarella fiica").
Fetele devin mai vulnerabile în faţa depresiei, tulburărilor de alimentaţie, comportamentului sexual riscant. "În afara faptului că sunt caraghioşi nişte copii cu pretenţii de adult, aceste în