Noroc cu campania electorală internă, care îi mai obligă pe politicienii români să mai umble prin țară. Ocazie cu care mai află și care e starea reală a lucrurilor. Care nu seamănă deloc cu ce li se raportează. ”Cele mai rele drumuri sunt, din păcate, în Ardeal. În tot Ardealul. Acum am putut să le văd. Încercați să mergeți de la Oradea la Deva. Ăla e și mai rău“, a declarat Vasile Blaga, aflat duminică, la Arad, în turneu electoral pentru șefia PDL.
Mai jos puteți citi un scurt dosar de presă referitor la DN 76 Oradea-Deva. Rând pe rând, politicieni locali și miniștri au promis rezolvarea problemei, începând încă din 2008. Ba, mai mult, s-a spus că Banca Europeană pentru Investiții va finanța proiectul, estimat la 240 milioane de euro. După cum s-a convins și domnul Blaga, nimic din toate acestea.
Ce nu știu cei care nu au avut ocazia să circule prin zonă e faptul că DN 76 e unul dintre cele mai frumoase drumuri din România (ca priveliște, traversând Apusenii). Mai mult, DN 76 face legătura și cu DN 75, cel care face trecerea prin Pasul Vârtop către Valea Arieșului. Pe DN 76 trebuie să circule toți posibilii turiști străini care ar intra în țară pe la Vama Borș și ar vrea să ajungă (într-o ordine aleatorie) la Peștera Urșilor, Vașcău, Vața, Ghețarul Scărișoara, Arieșeni, Gârda, Albac, Rimetea, Roșia Montană, Vașcău, Vârfurile, Țebea, Brad etc. Practic e legătura zonei turistice a Apusenilor cu Europa.
În aceste condiții rămâi siderat constatând starea de fapt. De ce, dincolo de promisiuni mincinoase, și de faptul că există fonduri disponibile nu se face nimic pentru a reabilita DN 76? Răspunsul real e mai mult decât revoltător. Blestemul îl reprezintă bogățiile minerale ale zonei, atât DN 76, cât și DN 75 trecând prin ceea ce a fost numit Cadrilaterul Aurului (cu resurse importante nu doar de aur și argint, ci și de cupru, uraniu și alte metale)