Pe data de 9 septembrie 2010, Cristian Zarafu, considerat unul dintre cei mai buni scafandri din România, şi Cătălin Valeriu Ispas, angajat în cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Dobrogea Constanţa, s-au scufundat în adâncul Mării Negre pentru a ajunge la epava cargoului Medy. Pentru cei doi, această misiune a fost ultima. Azi, 9 mai 2011, se împlinesc opt luni de la trecerea în nefiinţă a scafandrilor Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas.
Epava Medy aflată sub pavilion turcesc s-a scufundat pe data de 1.09.2010, la ora 12.52, la şase mile marine sud faţă de capul digului de Nord al portului Constanţa, travers perscărie Eforie Sud, la o distanţă de aproape patru mile marine faţă de ţărm. Opt zile mai târziu, Jorj Unciuleanu patronul societăţii comerciale Hunter's Company SRL, alături de patru scafandri, printre aceştia numărându-se Zarafu şi Ispas, a ieşit în larg cu ajutorul vasului Cristal, pe care l-a închiriat de la Agenţia Română pentru Salvarea Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM), fără a avea avizele necesare, cu intenţia de a filma unul dintre rezervoarele navei Medy. Din păcate, Cristian Zarafu, considerat unul dintre cei mai buni scafandri din România, şi Cătălin Valeriu Ispas, angajat în cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Dobrogea Constanţa, nu au mai ieşit la suprafaţă. În perioada 13-17.09.2010, nava specializată în intervenţii cu scafandri „Grigore Antipa", aparţinând Centrului 39 Scafandri din Forţele Navale, i-a căutat pe cei doi scafandri dispăruţi în interiorul epavei Medy, însă fără succes. Din câte se pare, a fost verificată ieşirea de urgenţă din sala maşinilor, aceasta fiind situată pe puntea principală şi acoperită în întregime cu fierul vechi căzut din cele două magazii prova. „În ultima zi, 17.09.2010, s-a făcut o scanare cu sonarul pe o distanţă de 500 m pe direcţia curentului din seara zil