Amway România, companie prezentă pe piaţa vânzărilor directe, şi-a bugetat pentru acest an o cifră de afaceri de 84 de milioane de lei (20,6 mil. euro la cursul actual), în scădere cu 7 mil. lei faţă de anul trecut.
"Încercăm să menţinem o previziune realistă. Scăzând puterea de cumpărare, automat scade şi consumul. Este posibil ca acesta să fie afectat în continuare dacă situaţia economică şi veniturile populaţiei vor continua să scadă", spune George Popescu, directorul general al companiei.
El adaugă că vom vedea o revenire a consumului când puterea de cumpărare a populaţiei se va stabiliza.
Amway România a obţinut anul trecut afaceri de 91 milioane de lei (21,6 mil. euro), în scădere de la 116 mil. lei (27,5 mil. euro) în 2009. De asemenea, profitul companiei a scăzut la 3 milioane de lei în 2010, faţă de 9 milioane de lei în anul anterior. Pentru 2011 compania şi-a bugetat un profit de 2,5 milioane de lei.
În România Amway are circa 50.000 de persoane înregistrate (clienţi finali şi revânzători), dintre care aproximativ 3.000 sunt Întreprinzători Privaţi Autorizaţi, persoane care se ocupă de revânzarea produselor. "Numărul lor s-a menţinut stabil în ultima perioadă."
În ceea ce priveşte clienţii Amway, Popescu mai spune că aceştia au un comportament de consum diferit de cei care cumpără produse din retail, deoarece în cazul primilor preţul nu este criteriul principal de alegere. "În ceea ce priveşte produsele din portofoliul Amway situaţia este uşor diferită faţă de produsele din retail deoarece vânzarea directă se bazează pe fidelizarea clienţilor."
Piaţa vânzărilor directe, estimată de ZF la circa 200 de milioane de euro în 2010, din care cea mai mare parte o reprezintă segmentul cosmetic, este dominată de companii precum Avon, Oriflame, Amway şi Zepter.
Amway are în portofoliu în principal produse cosmetice, dar ş