Superproducţii americane sau filme independente pot fi închiriate de pe youtube începând din această săptămână. În plus, sute de pelicule, unele abia lansate, pot fi vizualizate gratuit. erviciul online se bazează, potrivit Reuters, pe faptul că tot mai multe televizoare din SUA sunt conectate direct la Internet sau la dispozitive portabile. Astfel că marile studiouri din lume Sony Pictures Entertainment, Warner Bros, Universal Pictures, Lionsgate Entertainment au bătut palma cu YouTube pentru difuzarea de filme în regim de închiriere.
„Naşul" şi „Discursul Regelui", primele filme oferite
Un reprezentant YouTube estimează că sunt 105 milioane de utilizatori, numai pe teritoriul Americii de Nord, dornici să vadă prin intermediul unui blog „serii întregi de blockbustere", recomandările cronicarilor sau imagini din spatele camerelor de filmat pe site şi, de acum în colo, chiar remixuri realizate de utilizatorii YouTube. Extinderea este „dramatică", potrivit publicaţie Los Angeles Times. Studiourile au decis să dea filme pe YouTube, la cerere, în aceeaşi zi în care acestea vor fi disponibile pe DVD. Preţurile pentru noile producţii încep de la 3,99 dolari.
Printre titlurile nou lansate, disponibile la închiriere, sunt „The Green Hornet" de la Columbia Pictures, ficţiunea nominalizată la Oscar, „Inception" şi câştigătorul Oscar „The King's Speech", ambele de la Warner Bros. Titlurile clasice se închiriază pe sume mai mici, 2,99 doari. Printre acestea au fost postate seria „Naşul", „Caddyshack", „Goodfellas" şi „Taxi Driver".
Sistemul este foarte simplu: după ce utilizatorii şi-au actualizat conturile pe YouTube, pot plăti şi privi filmul. Au la dispoziţie 30 de zile, interval în care pot viziona producţia aleasă. De asemenea, Reuters precizează că vizionarea filmului odată începută, utilizatorul are la dispoziţie 24 de ore pentru fina