Mai multe publicaţii şi staţii TV din Slovacia s-au reunit într-o singură platformă, care a introdus o taxă pentru conţinuturile online, urmând astfel modelul aplicat de mari companii de media, precum News Corp. a lui Rupert Murdoch, informează Mediafax.
Cititorilor li se cere o taxă lunară de 2,90 euro pentru acces integral la nouă site-uri media din Slovacia, inclusiv cele ale ziarelor Pravda, SME şi Sport, într-o ţară în care salariul lunar mediu este de 769 de euro.
Platforma, coordonată de Piano Media, este cea mai recentă încercare a industriei media de a face cititorii să plătească pentru conţinut. Cu cât oamenii se îndreaptă mai mult spre internet, cu atât creşte numărul publicaţiilor care taxează conţinuturile online, pentru a face faţă pierderilor din print. Totodată, reprezentanţii industriei cred că numărul de abonaţi online poate atrage advertiserii.
"Pariem că utilizatorul va considera atractiv această abordare de stil «bufet suedez»", a declarat proprietarul Piano Media, Tomas Bella. "În general, oamenii nu au o problemă în a plăti, dar nu vor să facă multe plăţi pentru site-uri individuale", a mai spus el.
Publicaţiile abordează o varietate de modele pentru a introduce taxa pe conţinuturi online. De exemplu, Financial Times şi New York Times le permit cititorilor să citească lunar un număr de articole gratuit, introducând o taxă lunară pentru restul materialelor. Pe de altă parte, Times of London, al lui Rupert Murdoch, cere cititorului să se aboneze înainte de a putea accesa articolele, mai scrie bloomberg.com.
Platforma media slovacă ar putea funcţiona într-o ţară cu 5,4 milioane de locuitori, mai ales dacă organizaţiile media cooperează, consideră George Brock, şeful catedrei de jurnalism de la City University London.
Totodată, Tomas Bella, proprietarul Piano Media, este de părere că cei mai loiali clienţi sunt şi