În fiecare seară studiază 1-2 ore agricultura. Acum un an dacă ar fi dat examen ar fi luat nota 2. Acum ar lua 6. Cert este că într-un singur an a reuşit să treacă Piaţa de Gros de pe pierdere pe profit.
Ne-am întâlnit în Dorobanţi, la biroul ei cu un lampadar şic agăţat de tavan. Îmbrăcată adolescentin, „doamna Mobexpert" îşi aşează tableta IPad şi Blackberry-ul pe birou, iar asistenta îi aduce un dosar gros de 7 centimetri, a cărui copertă are un imprimeu cu fructe: „Astea sunt toate hârtiile mele despre Piaţa de Gros. Dosarul l-am primit de la fostul director al pieţei" (n.r. care a fost înlocuit imediat după achiziţie).
Piaţa de Gros, cumpărată la preţ de chilipir
Relaţia milionarei cu agricultura a început când avocatul ei, care e şi lichidator judiciar, i-a dat un pont de aur: „ANAF scoate la licitaţie Piaţa Centrală". Sfatul a venit exact când, după două licitaţii eşuate, Ministerul Finanţelor a decis înjumătăţirea preţului de pornire, de 7,1 milioane de euro (fără TVA).
În sala de licitaţii a mai fost prezent doar „un domn din Timişoara", care a avut doar rol de bibelou, nedepunând nici măcar garanţia de 10% din preţul de pornire, pentru a avea dreptul de a licita. Astfel, singurul licitant real din sală a fost „reprezentantul" Cameliei Şucu, care a luat piaţa cu numai 3,8 milioane de euro (preţ fără TVA). Un adevărat chilipir, dacă socotim activele pieţei: „16 hectare de teren, 5 hale între 4000 şi 5000 mp şi 3 celule de coacere a fructelor, a câte 3000 mp".
„Nu a fost un pont politic"
După intrarea în proprietatea Cameliei Şucu, „Piaţa de Gros" a trecut imediat în administrarea unui SRL al cărui acţionar majoritar (cu 95%) este Katy Pasculea, apropiată a PDL şi sponsor al acestui partid cu 6 luni înaintea campaniei electorale pentru alegerile locale din 2008.
Camelia Şucu neagă însă că această achiziţie a