Steven Johnson
De unde vin ideile bune?
Istoria naturală a inovaţiei
Editura Publica
Traducere din engleză de Dan Crăciun
O carte despre forţa creatorare a intuiţiilor lente - spune chiar autorul ei, fondator al unor site-uri extrem de influente în comunitatea online. O carte despre spaţiul inovaţiei. Oraşul şi webul, spune din nou autorul, au fost astfel de motoare ale inovaţiei, deoarece, din motive istorice complicate, ambele sunt medii foarte potrivite pentru crearea, difuzarea şi adoptarea ideilor bune. Teza acestei cărţi este că o serie de proprietăţi şi modele comune se repetă în mediile neobişnuit de fertile. Autorul le distilează în şapte modele, fiecare fiind tratat în câte un capitol - adiacentul posibil, reţelele lichide, intuiţia lentă, serendipitatea, eroarea, exaptarea, platformele.
Cu toţii recunoaştem o idee bună atunci când ne iese în cale. Ecuaţiile cubice, tiparniţa, creionul, bateria, Google - toate acestea sunt idei măreţe. Însă de unde vin ele? Ce fel de medii le fac mai probabilă apariţia? Ce aprinde scânteia strălucirii lor? Cum generăm ideile fundamentale care ne propulsează cariera, viaţa, societatea, cultura? În De unde vin ideile bune ?, Steven Johnson îşi pune aceste întrebări, iar răspunsurile pe care le descoperă sunt revelatoare şi convingătoare. Într-un stil contagios, cultural omnivor, Johnson îşi foloseşte abilităţile cognitive în varii domenii, de la neurobiologie sau urbanism până la cultura internetului, sfârşind prin a identifica şapte modele-cheie, care se află în spatele inovaţiei autentice. Plecând de la mult lăudatele sale naraţiuni despre inovatori, The Ghost Map şi The Invention of Air, ambele cărţi bucurându-se de un mare succes la public, Johnson examinează modul în care inovaţia poate fi accelerată în anumite împrejurări şi în ce fel mediile fizice pot să afecteze şi să stimulez