Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut în primul trimestru pentru prima dată în ultimii doi ani. Vânzările de calculatoare, aparate foto şi electronice au avut cele mai mari creşteri în primele trei luni ale acestui an.
Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a fost de 307 milioane de euro în primul trimestru, cu 10,7% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, înregistrând creştere pentru prima dată în ultimii doi ani, potrivit unui studiu GfK Temax.
Sectoare precum foto şi electronicele de larg consum şi-au confirmat evoluţia încurajatoare de la sfârşitul anului trecut, în timp ce IT-ul a avut un trimestru excelent, cu o creştere de peste 25%.
Vânzările de electrocasnice mici au crescut în primele trei luni, cu 6,5%, iar electrocasnicele mari şi sectorul telecom au avut vânzări relativ stabile.
În ceea ce priveşte piaţa echipamentelor de birou, aceasta continuă să întâmpine dificultăţi, înregistrând din nou o scădere, de peste 20%.
Cerere scăzută pentru smartphone-uri
Valoarea totală a pieţei foto în primul trimestru a fost de nouă milioane de euro, în condiţiile în care vânzările de camere digitale au avansat cu 28,6%.
Pentru prima dată în mai mult de doi ani şi dinamica trimestrială a vânzărilor din sectorul IT a fost una pozitivă, valoarea vânzărilor fiind cu 26% peste cea din intervalul corespunzător al anului trecut.
Principalul declanşator al creşterii a fost încă o dată segmentul computerelor portabile, ajutat şi de o rată de penetrare naţională scăzută.
Maşinile de spălat au fost produsele care au performat cel mai bine în acest trimestru, dominând cu ratele lor de creştere sectorul electrocasnicelor mari. În schimb, aragazele au fost produsele cu cele mai slabe rezultate.
Printre segmentele care au avut scăderi ale vânzărilor se remarcă cel al dispozitivelor de