Honda Civic continuă să evolueze pe un culoar propriu în segmentul compact, fără ca vreo altă maşină de familie să se apropie măcar pe jumătate de îndrăzneala designului său, chiar şi la cinci ani de la lansare. Ţine însă pasul faceliftul cu vremurile?
În toamna anului trecut, Honda Civic a primit o nouă grilă faţă şi alte câteva modificări de design, care parcă au mai coborât cu picioarele pe pământ OZN-ul de odinioară. Aparent doar, pentru că odată intrat la interior descoperi acelaşi spatiu desprins din filmele SF, iar dacă te orientezi spre echiparea GT, vei avea câteva surprize extrem de plăcute.
Generaţia următoare, acum
Primul lucru pe care îl remarci la interior este designul bordului, în două trepte, cu un ecran „multi-informaţional" care vine direct din Star Trek, dar şi cu o consolă centrală pe care ai totul la îndemână. Al doilea lucru pe care îl remarci este calitatea materialelor de la bord: pedalierul metalic şi echiparea cu Alcantara a scaunelor cu profil sport de pe echiparea GT arată excelent, iar plasticele nu te supără tactil, deşi sunt tari.
Uimitor este spaţiul în spate, acolo unde te-ai aştepta să stai înghesuit din cauza formei de coupé a maşinii. Dimpotrivă, ai la dispoziţie un spaţiu foarte generos pentru cap şi genunchi, doar spaţiul pentru coate amintindu-ţi că eşti într-o maşină compactă. În plus, scaunele din spate nu doar că se rabatează pentru a mări portbagajul de 415 litri cu o suprafaţă perfect plană, dar se pot şi ridica în sus, pentru a încărca obiecte voluminoase între scaunele din spate şi banchetă, o soluţie unică Honda, foarte practică.
Am apreciat şi deschiderea largă a uşilor din spate, fapt care facilitează accesul în maşină. N-am apreciat însă pornirea cu cheie şi buton de Start, o ciudăţenie care putea lipsi, sincer. De asemenea, vizibilitatea în spate îţi este penalizată de ele