Retragerea de pe piaţă a mascotei Ronald McDonald, folosită de lanţul de restaurante fast-food McDonald's, este cerută în SUA de peste 550 de medici, specialişti şi membri ai ONG-urilor din domeniul sănătăţii sau protecţiei consumatorilor, conform The Independent, citat de Mediafax.
Activiştii au lansat campania şi au trimis scrisoarea semnată de sute de profesionişti în domeniul sănătăţii, cerând firmei McDonald să nu îşi mai facă publicitate vizând copiii.
Ei susţin că meniul oferit în restaurantele McDonalds a creat o generaţie de copii obezi şi o gaură în bugetul de sănătate al SUA.
Corporate Accountability International, grupul care se ocupă de campanie, urmăreşte convingerea firmei să retragă mascota Ronald McDonald, clovnul cu perucă roşie, organizând o serie de proteste şi trimiţând scrisoarea deschisă la toate ziarele din SUA.
Încă de la mijlocul anilor '60, McDonald's a angajat actori pentru a se costuma în clovnul prietenos ce apare la zilele de naştere ale copiilor şi la alte evenimente organizate în restaurantele firmei sau în afara lor. Clovnul a fost şi personaj de desene animante, iar conducerea McDonalds susţine că imaginea sa este la fel de cunoscută de copii ca şi Moş Crăciun.
Reprezentanţii companiei neagă că mascota ar fi o influenţă nocivă pentru copii şi susţin că promovează beneficiile unui stil de viaţă sănătos, fiind un "ambasador al binelui" ce susţine siguranţa copiilor, educaţia şi stilul de viaţă echilibrat.
Aceştia au mai subliniat acţiunile caritabile făcute în numele clovnului, amintind că există 500 de case şi camere de familie în sau în apropierea unor spitale, pentru bolnavi, plătite de Ronald McDonald. Compania insistă, de asemenea, că în meniu nu sunt incluse doar mâncăruri tip junk-food, ci şi fructe sau mâncăruri cu lapte degresat.
În unele oraşe americane, autorităţile au interzis oferir