Afacerile tip franciză ar putea reprezenta 15% din retailul românesc, în următorii doi-trei ani, marcând o creştere de la ponderea de 10% pe care o deţine în prezent, a declarat, pentru Agerpres, directorul general al Harvard Law School, Sotiris Yannakakis, care a participat la International Franchise and Branding Exhibition.
"Franciza din România are un potenţial mare de creştere, pentru că la nivel mondial franciza este dezvoltată foarte mult. În Statele Unite ale Americii ea reprezintă 50% din retail, în Germania, Franţa, Marea Britanie - 30% din retail. În Grecia este mai puţin de 15%. Pentru România nu există statistici, dar vorbim de aproximativ 10% din retail. Pe termen scurt, piaţa românească de francize ar putea înregistra o creştere, reprezentând până la 15% din retail, în următorii doi - trei ani. Contează şi cum va evolua criza. Guvernul trebuie să aibă grijă pentru ca franciza este un instrument bun pentru IMM-uri", a afirmat Sotiris Yannakakis.
De asemenea, acesta a menţionat că francizele mici au mai mari şanse de dezvoltare în România, de exemplu franciza low-cost pentru sectorul IMM.
"Din cauza crizei globale, franciza este o oportunitate pentru oamenii care îşi pierd locul de muncă sau nu găsesc unul. O realitate a perioadei actuale este aceea că momentan oportunităţile de finanţare nu sunt disponibile, sau dacă sunt, nu vorbim despre finanţări mari. În acest context, franciza low-cost este o soluţie potrivită. Sunt concepte indicate pentru piaţa românească. De asemenea, antreprenorii români pot crea reţelele lor pentru a le vinde pe pieţele externe. Există, aşadar, potenţial în România, dar nu pentru afaceri mari, ci pentru investiţii mici. Vorbim de afaceri de 100.000 euro. Dacă oamenii au bani economisiţi, pot accesa un împrumut şi pot dezvolta o afacere", a declarat directorul general al Harvard Law School