Guvernul discută impunerea taxei auto la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de 1 iulie 2008, cu un cuantum redus cu 30%, şi restituirea unei diferenţe din banii deja daţi de proprietari, dar eşalonat pe mai mulţi ani, pentru a evita returnarea unei sume totale de 750 milioane euro.
O altă variantă luată în calcul este transformarea taxei de poluare într-o taxă plătibilă anual şi impusă tuturor proprietarilor de autovehicule, separat de impozitul pe proprietate, relevă un document guvernamental obţinut de Mediafax.
Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJUE) a arătat, într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe româneşti, că taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia Uniunii Europene întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României.
Pentru a clarifica şi astfel de situaţii, Guvernul a elaborat mai multe variante de modificare a taxei auto.
Taxa de poluare auto a intrat în vigoare la 1 iulie 2008, înlocuind taxa de primă înmatriculare introdusă la 1 ianuarie 2007.
În document se mai arată că, prin hotărârea din luna aprilie, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a schimbat total jurisprudenţa comunitară şi naţională de până atunci, reţinând o discriminare indirectă a ordonanţei privind taxa de poluare auto prin faptul că un stat membru descurajează punerea în circulaţie a unor vehicule de ocazie cumpărate în alte ţări membre, dar fără a descuraja cumpărarea unor vehicule de ocazie cu aceeaşi vechime şi uzură de pe piaţa naţională.
În prezent, pe rolul instanţelor de judecată se află peste 40.000 dosare privind taxa auto.
Surse oficiale au declarat, miercuri, agenţiei MEDIAFAX, că Guvernul a decis ca, în aproximativ două săptămâni, să modifice din nou taxa de primă înmatriculare, după