Peste 1.000 de angajaţi din fiecare din cele mai mari firme din România, precum Petrom, BCR, BRD şi Orange, şi-au postat CV-ul pe reţeaua socială americană.
Acţiunile LinkedIn, reţeaua de socializare pentru mediul business, au crescut în a doua zi de la listare cu 109% faţă de preţul iniţial, valoarea de piaţă a reţelei sociale fiind estimată acum la 8,8 miliarde de dolari, scrie agenţia de presă Bloomberg. Astfel, fiecare CV postat pe site valorează aproximativ 81 de dolari.
La nivel mondial, reţeaua are peste 100 de milioane de utilizatori, numărul triplându-se în ultimii doi ani. În România LinkedIn are 416.336 de membri, care au contribuit astfel la creşterea valorii LinkedIn cu aproape 40 de milioane de dolari.
În România LinkedIn este mai folosită de femei decât de bărbaţi, iar categoria de vârstă cel mai bine reprezentată este cea a utilizatorilor care au între 25 şi 34 de ani, potrivit datelor de pe site. Fiecare dintre cele mai mari trei companii din România are peste 1.000 de angajaţi cu conturi pe LinkedIn, conform datelor de pe site. BCR, cea mai bancă din România, are 1.353 de angajaţi care utilizează reţeaua business LinkedIn, urmată de BRD - 1.062, iar Petrom - 1.102. Aproape 1.200 de angajaţi ai Orange, numărul unu pe piaţa locală telecom, au cont pe LinkedIn.
Acţiunile companiei americane au crescut înainte de listare de la 35 la 45 de dolari, pentru ca în primele minute de la tranzacţionare să crească cu aproape 90%, la 85 de dolari. Compania a strâns 352,8 milioane de dolari prin vânzarea a opt procente din companie sau 7,84 milioane de acţiuni. LinkedIn este prima reţea socială americană care se listează la bursă, iar evoluţia ei pe piaţa de capital este văzută ca un etalon de măsură pentru viitoarele listări din această industrie, precum Facebook.
Cea mai mare reţea de socializare din lume, Facebook, ar putea